Täna antakse üle Eesti esimesed selge sõnumi auhinnad. Auhinna saavad LHV Panga eraisiku kliendi- ja internetipanga leping, Nukuteatri plakat „Nukuteatrit igale vanusele“, Tallinna Ülikooli “Ühe minuti loengu” sari ning Tervise Arengu Instituut kui selge suhtluse edendaja. Hindamiskomisjoni esimees Urmas Sutrop annab auhinnad üle 13. oktoobril kl 12 Tallinnas Euroopa Komisjoni Eesti esinduses toimuval galal.
Parima selge sõnumiga tarbeteksti auhinna pälvib LHV Panga eraisiku kliendi- ja internetipanga leping, mis torkab silma lühiduse, selge ülesehituse ja hea loetavuse poolest.
Parima selge sõnumiga tarbepildi auhind antakse Nukuteatri plakatile „Nukuteatrit igale vanusele“, mis on lihtne ja lakooniline, samas mänguline.
Parim selge sõnumiga tarbetekst koos tarbepildiga on Tallinna Ülikooli “Ühe minuti loengu” sari, mis on suurepärane algatus teaduse tutvustamiseks lihtsas ja selges keeles.
2014. aasta selge sõnumi edendajaks valiti Tervise Arengu Instituut oma mitmekesiste tervislikke eluviise propageerivate kampaaniatega, mille puhul on kasutatud erinevaid teavitamiskanaleid, lähtutud sihtrühma uuringutest ja kampaaniaid sihtrühma peal katsetatud.
Hindamiskomisjoni esimees, Eesti Keele Instituudi direktor Urmas Sutrop: „Mul on hea meel, et meie võistlusel oli nii palju osavõtjaid. Me kõik tahame ju, et sõnumid, ametikirjad ja juhendid oleksid selged ja arusaadavad. Mul on hea meel, et väärtustatakse nii keelt kui ka disaini. Võistluse eesmärk on anda kõigile head eeskuju, kuidas oma sõnumit selgelt esitada.“
Selge sõnumi auhinna on ellu kutsunud Eesti Keele Instituudi, Euroopa Komisjoni Eesti Esinduse, Eesti Keeletoimetajate Liidu, Eesti Kujundusgraafikute Liidu, Eesti Disainerite Liidu ja MTÜ Hooandja esindajatest koosnev komisjon, mis koondab keele-, reklaami- ja kujundusasjatundjaid.
Auhinnaga tunnustatakse ettevõtteid ja organisatsioone, kes suhtlevad avalikkusega arusaadavalt, edastades kasutajasõbralikke kodulehti, taotlusvorme, sõidugraafikuid ja muid infosõnumeid.